Czy serduszko jest objawem ankyloglosji?

Wśród wielu objawów często wymienia się dwudzielność apeksu spowodowaną brakiem wolnego
brzegu języka.

Serduszko świadczy o wysoko zlokalizowanym przyczepie górnym, coraz częściej w rozmowach pojawia się stwierdzenie, że podśluzówkowym (jeśli macie jakieś dobre źródło na ten temat, chętnie przygarnę :))

I na ten moment to wszystko, nic więcej – nie jesteśmy w stanie nic więcej powiedzieć – ponieważ tak jak jedna jaskółka wiosny nie czyni, tak wysoki górny przyczep nie musi dawać trudności, np. w zassaniu czubka języka czy pojawieniu się głoski [r].

Na wędzidełko, funkcje języka, funkcje mięśni patrzymy CAŁOŚCIOWO. Oznacza to, że pacjent A będzie mieć objaw 1, 4 i 6 i będzie miał ankyloglosję, a pacjent B będzie mieć 2, 4 i 8 i również stwierdzimy ankyloglosję – ponieważ w obu przypadkach możemy zdiagnozować zaburzenia funkcji i nie tylko 🙂

Zostaw serduszko, jeśli post był przydatny 😍💙💙

Tymczasem daję Ci znać, że termin szkolenia stacjonarnego „Wędzidełka krok po kroku. Od diagnozy do terapii” został WYŁĄCZONY. Z kolei Warszawa bije rekordy popularności – wysprzedało się już 7 miejsc 💙

Linki do tego szkolenia:

✔️SZKOLENIE STACJONARNE

www.logopedaradzibielsko.pl/produkt/Warszawa-27-11-22

✔️KURS ONLINE + SZKOLENIE STACJONARNE

www.logopedaradzibielsko.pl/produkt/wedzidelka-pakiet-premium-warszawa

Podziel się artykułem z innymi osobami